۱۳۸۹ بهمن ۱۰, یکشنبه

برنامه طنز جاسوس اسرائیل


چندی پیش اعترافات یک متهم معترف به ترور دکتر علیمحمدی را از تلویزیون جمهوری اسلامی پخش شد. فضای تکراری حاکم بر اعترافاتی که سال‌هاست ملت ایران شاهد این موضوع هستند. از طرفی وزیر اطلاعات مدعی نفوذ اطلاعاتی در عمق سازمان اطلاعاتی اسرائیل (موساد) نیز گردید.
معمولن در سراسر دنیا سازمان های اطلاعاتی و امنیتی بزرگ دنیا معترف به نقص در سیستم‌های خود هستند و هیچ موقع نقص در کار خود را به گردن فلان موضوع حساس مملکتی یا اتفاق و حوادث ملی نمی اندازند. حال می‌دانیم که در دنیای امروزی جاسوسی از کشورهای دیگر حتی کشورهای هم اتحاد، امری بدیهی و لازم در جهت تامین منافع هرکشوری است. داشتن اطلاعات از پیشرفت‌های علمی و نطامی، عوامل و منابع و . . . دردنیای امروزی لازمه کشورداری و اتخاذ مواضع مناسب در برابر اتفاقات و کشورهای دوست و غیردوست می‌باشد.
این که سازمان‌های بزرگ اعتراف به نقص می‌کنند نشان‌دهنده این موضوع است که این سازمان‌ها برای هر اتفاق ممکن برنامه ریزی‌های تاکتیکی و استعداد نیروی مخصوص به آن را دارند و در دراز مدت نیز برنامه‌ریزی استراتژیک آن‌ها دقیق و منتج به پاسخ‌های درخور تقدیر است. به عبارتی این سازمان‌ها بر اساس وظایف ذاتی خود عمل می‌نمایند و نحوه عمل‌کرد آن‌ها به غالبن منتج به پاتک نمی‌شود و اغلب این سازمان مکتشف تیم‌های سرویس‌های بیگانه قبل از اجرای خرابکاری و . . هستند ، ثانیا اغلب کشورها در جهت نگه‌داری از منابع خود در برابر دیگر کشورها اقدامات حفاظتی خاص را برقرار می‌کنند و این اقدامات بسته به اهمیت منابع مورد نظر تامین می‌گردد.

در جریان پخش این اعترافات و هم‌چنین ادعای وزیر اطلاعات نکاتی چند قابل تامل است.

- در این که سازمان موساد یکی از پنج سازمان برتر اطلاعاتی دنیاست کسی شک ندارد و این که سازمان اطلاعاتی ایران بتواند در عمق این سازمان نفوذ کند مؤید این موضوع است که سازمان اطلاعات ایران از موساد پیش افتاده است و به قولی ابتکار عمل را به دست گرفته است ، گرچه معیار مشخصی برای راستی سنجی این ادعا وجود ندارد ولی اقل انتظار این است که اگر این ادعا صحیح می باشد می بایست حداقل کار به ترور دوم و سوم نکشد و ثانین هیچ سازمانی حتی در سطح نفوذ عالی و استتار مطمئن عوامل خود در سرویس‌های دشمن این موضوع را به صورت رسانه‌ای مطرح نمی‌کند، پس تنها نتیجه‌ای که می‌شود از این ادعا گرفت این است که این ادعا فقط جنبه خوراک تبلیغاتی داخلی دارد و بس. البته جای بسی تاسف را برای مشاوران وزیر دارد که در چیدمان مطالب ارائه شده به رسانه‌ها و اعترافات شخص به ظاهر تروریست رعایت نکات ظریفی را که از چشمان تیزبین آگاهان دور نیست را نکرده‌اند.

در جریان اعترافات این شخص بسیار آشکارا و واضح دیکته شدن مطالب قابل مشاهده است و شخص در حال تعریف یک داستان است که متن آن را خود ننوشته است

در جواب این ادعای آقای وزیر باید گفت که آقای وزیر عزیز ؛ نفوذ در عمق موساد که شما مدعی آن هستید چرا نتوانست باعث جلوگیری از ورود ویروس استاکس نت به تأسیسات اتمی شود؟ به فرض این که شما بعد از ترور دکتر علی محمدی کار اطلاعاتی خود را شروع کرده بودید آیا نمی‌بایست سطح حفاظت فیزیکی از دانشمندان اتمی کشور را باضریب بالاتری در نظر می‌گرفتید؟

- در جریان اعترافات این شخص بسیار آشکارا و واضح دیکته شدن مطالب قابل مشاهده است و شخص در حال تعریف یک داستان است که متن آن را خود ننوشته است.

- تدوین کنندگان متن هم قصد القاء این مطب را دارند که موساد از اقدامات سازمان اطلاعاتی ایران می ترسد و جالب این که این ترس چنان وضوحی داشته است که تروریست در حال آزمایش متوجه این موضوع می‌گردد و این خود می‌تواند عنوان «طنز سال» را کسب کند.

- از موارد دیگر مطرح شده این که رئیس موساد (بدون اشاره مستقیم به این پست سازمانی) شخصاً برای مشاهده تست یک تروریست آموزش دیده به صحنه می آید و جالب این که صحنه مورد تست فقط پارک یک موتور بدون جلب توجه بوده است. عجیب‌تر این که رئیس موساد به نزد تروریست آمده و از او می‌خواهد که به دقت وظیفه خود را انجام دهد، و به نحوی این موضوع را مطرح می‌کند که تروریست مذکور ترس مشهود و بسیار زیادی را نیز احساس می‌کند.

- از طرف دیگر انتخاب این شخص خود موضوع قابل بحث می‌باشد، عملیاتی که این شخص می‌خواهد انجام دهد عملیاتی است که بیشتر به هوش زیاد و سطح علمی خاص نیاز دارد و بس، اما تروریست از بین ورزشکاران با سطح علمی پایین انتخاب شده است.

- تروریست برای پنجاه هزار دلار اقدام به این عملیات می‌نماید که عملا در این گونه عملیات‌ها رقم بسیار پایینی است.

- سازمان‌های پیش پا افتاده همیشه اقدام به حذف یا حفظ عامل خود و خارج نمودن جسد یا زنده فرد مورد نظر از کشور یا شهر عملیات می‌نمایند که این فرایند برای این شخص اتفاق نیافتاده ، ضمن این که ایشان تماس هایی هم بعد از اتمام موضوع با موساد داشته.

- کلیت این اعتراف و نحوه اعتراف، به این اندیشه وامی‌دارد که تدوین گر این اعتراف دروغی فیلم‌های جاسوسی زیاد دیده و معترف به این جعلیات هم چنان استرسی داشت که گویا یکی دو باری بیشتر وقت تمرین نداشته است .

درهر حال این اعترافات و مضاف بر آن اظهارات طنزگونه وزیر اطلاعات محل بررسی و تعمق بسیار دارد که در این مقال جای آن نیست و تازه موارد بالا بدون استفاده از واژه‌ها، تعاریف و روش‌های متداول دنیا در امور امنیتی – اطلاعاتی بررسی شد تاخوانندگان محترم بتوانند موضوع اصلی را دریابند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر