۱۳۸۹ دی ۲۶, یکشنبه

صفحه توئيتر خامنه ای خشم منع شدگان توییتر در ایران را برانگیخت

گاردين زيرعنوان "توئيت کردن های رهبر ارشد وبلاگ نويسان آزار ديده ايران را خشمگين می کند" می نويسد يک حساب توئيتر که گفته می شود به رهبر ارشد ايران تعلق دارد، اعتراض ايرانيانی را برانگيخته است که دسترسی شان به وب سايت های مرتبط با شبکه های اجتماعی مسدود شده است.
آيت الله علی خامنه ای که در ايران حرف آخر را می زند برای سخت گيری و شدت عمل عليه توئيتر و فيس بوک، در حالی که دفتراو ظاهرا يک صفحه (حساب) توئيتررا زير عنوان Khamenei_ir به راه انداخته است، با انتقاد شديد بسياری از وبلاگ نويسان روبروست.
وب سايت رسمی ميرحسين موسوی رهبر اپوزيسيون از خامنه ای انتقاد می کند که اگر سراغ توئيتر رفتن ممنوع است چرا دفتر رهبر صفحه توئيتر دارد؟
پس از انتخابات مورد اختلاف رياست جمهوری در ژوئن ۲۰۰۹ دولت بارها ضمن تقبيح ايرانيانی که از فيس بوک و توئيتر استفاده می کنند گفته است سايت های شبکه های اجتماعی توسط دشمنان ايران برای سرنگونی رژيم اسلامی به وجود آمده است.
ايران همچنين بسياری از ژورناليست ها و وبلاگ نويسان را برای ابراز نظر در سايت های اينترنتی و يا عضويت در چنين سايت هائی به زندان انداخته است.
در ايران دسترسی به بيش از پنج ميليون وبسايت فيلتر شده است. به توصيف کميته محافظت از ژورناليست ها که مقر آن در نيويورک است ايران در صدر حبس کنندگان ژورناليست ها و وبلاگ نويسان است. بيش از ۱۰۰ نفر پس از انتخابات ۲۰۰۹ زندانی شده اند.
محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری تندرو، هاشمی رفسنجانی روحانی بانفوذ، و اسفنديار رحيم مشائی رئيس جنجالی دفتر رياست جمهوری، جزو سياستمداران ايرانی هستند که وبسايت های شخصی دارند.
دست کم دو حساب جعلی توئيتر نيز بنام خامنه ای باز شده است که هر دو بيشتر از حساب واقعی بازديد کننده داشته اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر