۱۳۸۹ دی ۱۵, چهارشنبه

برنامه پارازیت می‌تواند برنامه روزانه ایران باشد

منبع: واشنگتن پست
برنامه پارازیت یکی از برنامه‌های پرطرف‌دار در حال پخش از صدای آمریکا که به مسایل داخلی ایران پرداخته است.
این برنامه مانند یک برنامه روزانه حوادثی را که در ایران توسط ‌دولت‌مردان این کشور دارای احترام است را با نگاه طنز به آن می‌پردازد.
در سی سال گذشته صدا و سیما جمهوری اسلامی به‌طور وسیعی به مسایل و افراد مذهبی، مصاحبه با وزیران و دولت‌مردان و هم‌چنین نشست‌هایی که روحانیون این کشور به دفاع از رویه کنونی در ایران که آن را صحیح پنداشته و غرب را کامل منحط و دشمن خود دانسته، پرداخته است.
مردم ایران نیز در پاسخ به این رویه، اقدام به نصب و راه‌اندازی ماهواره‌های خانگی کرده تا بتوانند برنامه‌هایی را که خارج از ایران برای آن‌ها تهیه شده و یا در حال پخش از تلویزیون‌های خارجی بوده به عنوان سرگرمی انتخاب و مشاهده کنند. تا چندی پیش سریال «غریق نجات» (Baywatch) یکی از برنامه‌های پرطر‌ف‌دار از نگاه ایرانیان محسوب می‌شد.
اما چندی بعد یک زوج هنری در واشنگتن برای جذب مخاطبان خود وضعیت نابسامان زندگی در داخل ایران را از دریچه طنز به تصویر کشیدند.

محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری اسلامی بهترین گزینه و سوژه برای این برنامه محسوب می‌شود

اجرا کنندگان این برنامه در صدای آمریکا بخش فارسی، کامبیز حسینی و سامان اربابی برنامه هفتگی را به نام پارازیت شروع کردند تا تفاوت‌ خود را با برنامه روزانه جان استیووارت که به آخرین خبرها در مورد ایران می‌پردازد را به نمایش بگذارند.
محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری اسلامی بهترین گزینه و سوژه برای این برنامه محسوب می‌شود.
سامان اربابی، 37 ساله، گفت: «اشتباهات لپی احمدی‌نژاد عالیست». او و هم‌کارش کامبیز حسینی، 35 ساله، معتقدند که محمود احمدی‌نژاد مانند جرج بوش رییس جمهوری پیشین آمریکا است که بدون فکر کردن، حرف می‌زند و این در حالی بود که آقای بوش ریاست جمهوری کشوری ابرقدرت را برعهده داشت و هر دوی آن‌ها دارای قدرت هسته‌ای هستند.
آقای حسینی عنوان می‌کند: «سامان و من برخی اوقات به گذشته فکر می‌کنیم که در زمان نوجوانی با یک چراغ قوه، زیر پتو شب‌هنگام به اینترنت وصل می‌شدیم و صفحه فیس‌بوک رو چک می‌کردیم، درست زمانی که مادر و پدرانمان خواب بودند.‌ فیس‌بوکی که در ایران فیلتر بود.»
برای نشان دادن ترس جامعه از دولت محمود احمدی‌نژاد این برنامه می‌تواند به عنوان یک وسیله به‌کار آید.
استیو ردیش، مدیر اجرایی صدای آمریکا در مورد این برنامه اظهار داشت: «کار آن‌ها باورنکردنی است.»
هرچند که صدای آمریکا نتوانسته میزان بازدید‌کنندها از طریق ماهواره‌های خانگی را به درستی تخمین بزند اما صفحه پارازیت در فیس‌بوک از تماشای 17 میلیون بازدید‌کننده در ماه گذشته میلادی خبر داده است که این خود یک آمار قابل ملاحظه در مقایسه با دیگر برنامه‌های صدای آمریکا است. این برنامه بر روی وب‌سایت یوتیوب دارای 45 هزار بازدیدکننده در هر هفته است.
مردم ایران برای نشان دادن علاقه خود به پارازیت، تصاویری از خانواده‌های خود را که در حال تماشای این برنامه هستند را برای سامان اربابی ارسال می‌کنند.
سامان اربابی در این زمینه گفت: «تصویری برای من ارسال شده که 18 عضو از یک خانواده در همه سنی از مسن‌ترین فرد تا جوان‌ترین آن‌ها در حال تماشای پارازیت هستند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر