۱۳۸۹ دی ۲۵, شنبه

سقوط هواپیما فتنه جدید است، اینهم سندش!

سایت خبر نوشت، درست ساعاتی بعد از این كه مطلب دیروزم را با عنوان «طلوع آفتاب به افق وزیر راه» در دفتر سایت و روزنامه نوشتم و به خانه رفتم، یك فروند هواپیمای بوئینگ 727 هما كه از تهران به مقصد ارومیه پرواز كرده بود، نزدیك دریاچه ارومیه سقوط كرد.
از آنجایی كه اینجا ایران است (و ازهمان‌جای قبلی) طبیعی است كه بنده به عنوان كم‌اطلاع‌ترین شخص از موضوع، بیشترین اظهارنظر را صادر نمایم.
1- سقوط هواپیمای مذكور نشان می‌دهد فتنه جدیدی در راه است وگرنه چطور ممكن است یك هواپیمای غیرروسی سقوط كند.
2- خوشبختانه فتنه‌گران جدید به كار خود وارد نیستند، چرا كه چند نفر از حادثه مذكور جان به‌در برده‌اند. این نیز برخلاف روال معمول سقوط در ایران است.
3- طبق اعلام مسئولان ذی‌ربط، سقوط مذكور به خاطر خطای انسانی و اشتباه خلبان نبوده در حالی كه همیشه تقصیر اصلی سقوط را به گردن خلبان می‌اندازند.
4- گفته می‌شود احتمالاً مسئولان نیز از سقوط هواپیمای مذكور متعجب شده‌اند و گفته‌اند: اساساً احتمال سقوط این هواپیما صفر بوده است. ما كلاً صندلی‌ها و تزئینات داخلی را تغییر داده بودیم. در چنین حالتی امكان ندارد بال هواپیما كنده شود، آن هم در صورتی كه بال‌ها را با بهترین چسب دوقلوی چینی چسبانده بودیم.
5- برخی از ناآگاهان نیز گفته‌اند اوضاع و احوال هواپیماهای وزارتخانه‌ای كه وزیرش ساعت 6 صبح در ظلمات تاریكی چراغ‌ها را خاموش می‌كند و پرده‌ها را كنار می‌زند تا در جلسه مدیران از نور روز (!) استفاده كنند، طبیعتاً باید بهتر از این باشد. این اتفاق‌ها كاملاً غیرطبیعی است.
سند و مدرك
محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور: «اینكه در یك برنامه زنده تلویزیونی، فردی كه خودش متخلف است، نسبت به كسی كه حضور ندارد، تهمت و افترا بزند، صحیح نیست.» «دولت این‌گونه فضاهای غیراخلاقی را به ضرر كشور می‌داند و معتقدیم در كشور قانون حاكم است و به جرایم رسیدگی خواهد شد اما اینكه بدون هیچ‌ سند و دلیلی یك عده‌ای تصمیم سیاسی بگیرند كه دولت را متهم كنند، كار بسیار زشتی است.»
1- كاملاً درست است. دولت معتقد است قانون حاكم است.
2- كاملاً درست است، تهمت‌زدن سند و مدرك می‌خواهد.
3- كاملاً درست است، نباید در برنامه زنده تلویزیونی كسی كه حضور ندارد را بدون سند و مدرك متهم كنیم.
یكی از كاندیداهای ریاست‌جمهوری، در مناظره با یكی دیگر از كاندیداهای ریاست‌جمهوری، در یكی از مناظره‌های زنده تلویزیونی در یكی از انتخابات یكی از كشورهای جهان، حرف‌ها و نكات بسیاری را درمورد بزرگان و مدیران ارشد كشور گفت و آنها را به سوء استفاده از موقعیت و قدرتشان محكوم كرد.
خیلی از رسانه‌ها گفته‌اند منظور ما از «یكی از كاندیداها»، آقای احمدی‌نژاد است. در حالی كه درست گفته‌اند اما برای همه چیز سند و مدرك بود. مقصر آقای دكتر رضا پورحسین (مجری مناظره) بود كه وقت نمی‌داد وگرنه همه اسناد و مدارك هنوز هم موجود است. ان‌شاءالله سه سال دیگر آقای رحیم‌مشایی نشان می‌دهد به همه، البته به شرط اینكه دكتر پورحسین وقت بدهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر