۱۳۸۹ آبان ۳, دوشنبه

هوگو چاوز رئیس جمهوری ونزوئلا برای بار ان اُم به تهران آمد

به گزارش قال نیوز، هوگو چاوز رئیس جمهوری ونزوئلا برای بار نهم وارد تهران شد. از آنجایی که مسیر فرودگاه تا محل مذاکرات را فوت ِ آب بود، خودش پشت سمند قرمز ( لنگه ی همانی که خودش در ونزوئلا دارد ) نشست و رانندگی کرد.
سپس،‌ مذاکرات ِ بسیار مهم ِ نشست مشترک هیات وزیران طرفین آغاز شد و چند صد سند همکاری امضا کرده و کاغذهای زیادی را رد و بدل کردند. مذاکرات فشرده ی طرفین پس از ۱۸ ساعت همچنان ادامه دارد و ممکن است به روزهای آینده بکشد.

برخی از سندهای همکاری دوجانبه بدین شرح است :‌

- مشخص کردن تاریخ قطعی دیدار آتی سفر احمدی نژاد به ونزوئلا در ماه آینده
- مدیریت جهان در حد توان
- قرار استخر مشترک هیات وزیران دو طرف، جمعه ی آینده در تهران و جمعه ی ماه آینده در کاراکاس ( توافق برای عدم شرکت وزیران زن در این جلسه )
- به روز کردن بیانیه ی مشترک دو ماه پیش که در کاراکاس تنظیم شده بود، برای امضا
تبصره : به دلیل تعدد دیدارهای دوجانبه، دو طرف توافق کردند که یک پیش نویس ثابت بیانیه ی دیپلماتیک دو طرفه برای ۱۲ سال نوشته شود، و با درج نام و امضای هوگو چاوز و احمدی نژاد، جای تاریخ و مکان امضای آنرا خالی بگذارند، تا در دیدارهای آتی، وقت مسلمین هدر نرود.
- امضای ۴۴ سند همکاری مشترک در زمینه توریسم، و پرواز مستقیم تهران - کاراکاس ( با توجه به کمبود ترویست دوجانبه، و مشکلات پروازی و فاصله ی طولانی بین دو کشور، پرواز مستقیم در حد همان یک ماه یکبار برای دیدارهای رسمی دوطرفِ، باقی ماند و بحث در مورد دیگر جنبه های آن به مذاکرات دوجانبه ی آینده موکول شد.)
- فروش ۱۲ فروند سمند دیگر به کاراکاس
- صادرات مقادیری کشک خشک برای استفاده در طبخ آش رشته
- توافق بر سر مبادله ی آشپز های طرفین در نهادهای ریاست جمهوری ( به دلیل علاقه ی چاوز به قرمه سبزی و نیز طبخ هفته ای یکبار کاچاپای ونزوئلایی برای ریاست جمهوری ایران ).
- تسهیلات برای فروش محصولات کاموا بافی همسران دیپلمات های سفارت ایران در کاراکاس، در بازار اصلی شهر.
...
مذاکرات فشرده ی طرفین همچنان در جریان است و پیش بینی می شود تا ۳۳ ساعت آینده نیز به درازا بکشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر