۱۳۸۹ مهر ۱۷, شنبه

پای برهنه رجایی روی میز سازمان‌ملل +(عکس)


داستان کفش و جوراب درآوردن رجایی و گذاشتن پای برهنه‌اش روی میز در یک کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه اجلاس عمومی سازمان ملل را بارها شنیده‌ایم اما حداقل هیچ تصویری از این قضیه ندیده بودیم.
آن زمان در اوج قضایای گروگان‌گیری و آغاز جنگ ایران و عراق سران کشورهای جهان مشتاق شنیدن سخنان نماینده یک کشور انقلابی بودند. او هم مثل احمدی‌نژاد که در سازمان ملل دعای فرج می‌خواند، به‌جای سلام به دبیرکل و حضار، نطقش را با قرآن شروع کرد.
مصطفا تاج‌زاده که آن‌زمان به هم‌راه بهزاد نبوی جزو هیت هم‌راه رجایی بود (که البته الان هردو در زندان به تفکر مشغولند) در خاطراتش از این سفر گفته که رجایی معتقد بوده سازمان ملل هم مثل مجلس است و چون در مجلس او صحبت‌هایش را با سلام به رییس شروع نمی‌کند در سازمان ملل هم این کار را نخواهد کرد. رجایی در دومین کنفرانس مطبوعاتی‌اش در حاشیه این اجلاس بود که پای برهنه خود را روی میز گذاشت و موجب حیرت خبرنگاران شد.
به گفته تاج‌زاده، رجایی با این‌کار، که برای او و بقیه هیت ایرانی هم غیرمنتظره بوده، می‌خواسته با نشان دادن آثار شکنجه دوران شاه به خبرنگارانی که از وضعیت گروگان‌های آمریکایی سوال می‌کردند، علت دشمنی ایران را با آمریکا که حامی شاه بود بفهماند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر