۱۳۸۹ مرداد ۸, جمعه

فراخوان : دعوت از وبلاگ نویسان برای تحریم کالاهای چینی

این نوشتار را بدون هیچ پیش داوری و دسته بندی سیاسی بخوانید و بدانید در این نوشتار به خصوص اگر از دولت یا بازرگانان و یا ... نام می بریم منظور ما شخص خاصی نیست. تنها می خواهیم همه ی ایرانیان و عزیزان با عمق فاجعه آشنا شده و از پیشنهاد ما حمایت و پشتیبانی کرده و اگر هر کدام از هم میهنان پیشنهاد بهتری دارند برای ما بنویسند ، تا دست در دست یکدیگر نهاده و بتوانیم به نتیجه ی دلخواه برسیم. می خواهیم حرکتی را با کمک شما هم میهنان و همت والای شما عزیزان آغاز کرده و ثابت کنیم که : ایرانی از هر رنگ و نژاد و سلیقه و عقیده ای هست ، ایرانی است و ایرانیان برای سربلندی ایران حاضرند اختلافات را کنار گذاشته و در راه اعتلای کشورشان گام بردارند. ما در این سک مورد با یکدیگر همکاری می کنیم ، اما در مورد مسائل دیگر هر کدام عقیده ی خود را داریم و راه خودمان را ادامه می دهیم. می خواهیم نشان دهیم ایرانی هنوز زنده است و اگر بخواهد می تواند کوه ها را هم جا به جا کند. امیدوارم همه ی عزیزان دست یاری ما را بفشارند. با سپاس

از پیشنهاد ها و انتقاد های شما در جهت هر چه بهتر شدن این حرکت ، با روی باز استقبال می کنیم.


درود بر همه ی ایرانیان پاک نهاد و میهن پرست،
همه کسانی که قلب شان به عشق ایران می تپد و برای سربلندی این خاک تلاش می کنند. جوانانی که با عقیده های مختلف و راههای متفاوت ، آرمان شان یکی است و هدف شان خدمت به میهن و حراست آن در مقابل دشمنان سرزمین پدری.
هنگامی که برخی مؤسسات و سایت ها مانند گوگل با تطمیع شدن توسط سرمایه داران عرب و سران کشورهای عربی از نام جعلی خلیج فارس استفاده کردند. ما فرزندان میهن با اعتراض های خود به شکل های مختلف و از جمله در فضای مجازی نشان دادیم که هستیم و نشان دادیم هر وقت پای میهن مان ایران در میان باشد، از چیزی نمی هراسیم و همه با هم هستیم و بدون توجه به رنگ و سلیقه و عقیده و قوم و نژاد و جنسیت ، همگی یک صدا و با تمام قدرت در این راه از یکدیگر پشتیبانی می کنیم.
می دانید که اعتراض به نام جعلی خلیج (ال.ع.ر.ب.ی) از وبلاگ های فارسی آغاز شد و شما وبلاگ نویسان میهن پرست با تعصب و پشتکار خود درس بسیار بزرگی به جهانیان و به ویژه به عرب ها دادید. اما درس بزرگ تر و مهم تر را به خودمان دادیم . یاد گرفتیم که اگر همه با هم باشیم کارهای بسیار بزرگی می توانیم انجام دهیم و می توانیم کاری کنیم که تمام دنیا ما را تحسین کنند و اعتراف کنند که ما ملت بزرگی هستیم و حتا می توانیم جامعه ی جهانی را به زانو در آوریم .
کاری که توسط چند وبلاگ نویس آغاز شد ، آن قدر فراگیر گشت که موجب عقب نشینی توطئه گران و هدر رفتن دلار های نفتی عرب ها شد. گوگل و ناشنال ژئوگرافی و ... مجبور شدند عذر خواهی کرده و نام جعلی ( خلیج ال.ع.ر.ب.ی) را حذف و به جای آن نام صحیح و اصلی آن یعنی خلیج فارس یا دریای پارس را بگذارند.
با این مقدمه می خواهم به نتیجه ی دیگری برسم و پیشنهادی را مطرح کنم که امیدوارم مورد توجه دوستان و هم میهنان گرامی قرار گیرد.
سونامی کالاهای چینی
همان طور که می دانیم اجناس و کالاهای چینی بازار را قبضه کرده و در همه ی لایه ها و در تمام صنایع ما رخنه کرده است. از کارخانه های بزرگ گرفته ، تا پیچ و مهره و پوشاک و قطعات ماشین ها و دستگاه های مختلف. در بازار خودرو هم به مرور دارد نفوذ می کند و چندی است که در خیابان ها شاهد عبور و مرور خودرو های چینی (مانند : ام.وی.ام ، مدیران ، لیفان و...) هستیم . فرش ماشینی و حتا فرش دستباف ایران که یک هنر و صنعت ملی و دیرینه ی ایرانی است نه تنها بازارهای خارجی را سال ها است ( به علت سیاست های غلط نظام ) از دست داده است بلکه بازار داخلی را نیز اشباع کرده است . خنده دار تر از همه این که چینی ها صنایع دستی ما مانند : قلم زنی ، مینا کاری ، صنایع دستی اصفهان یا خاتم و ... صنایع دستی دیگر را نیز می سازند و علاوه بر کشور های دیگر ، به ایران هم صادر می کنند. به چینی ها نمی توان ایراد گرفت که چرا می خواهند بازار های جهان را در اختیار خود بگیرند ، چون هر کشوری آزاد است و باید برای رشد افتصادی و شکوفایی آن دست به هر کاری بزند. اما گناه اصلی بر گردن خود ما است. بخشی از گناه بر گردن بازرگانان ایرانی است که کالاهای بدون کیفیت و بی ارزش چینی را وارد می کنند و با ده ها برابر قیمت به فروش می رسانند و از این راه سود های نجومی و کلان می برند. باید از آنان پرسید چرا؟
پاسخ این پرسش معلوم است : چون سود های کلان عاید بازرگانان می شود و سود بسیار خوبی هم در جیب گمرک می رود و قاچاقچیان هم سود فراوانی می برند. اما این خیانتی است بسیار بزرگ تر از آن چه فکر می کنید که در آینده ای نزدیک اثرات آن را خواهیم دید. بسیاری از کارخانه ها و صنایع داخلی تعطیل شده اند . تولید داخلی در حال مردن است . حتا در سال های دهه ی پنجاه که اوج مصرف گرایی ایران بود هم واردات ایران نسبت به صادرات آن ( اگر بخواهیم با صادرات غیر نفتی مقایسه کنیم که از فاجعه و زلزله و سونامی هم دردناک تر است ) در این حد نبوده است.
همان طور که در آغاز نوشتیم ، در این نوشتار ما از نگاه یک ایرانی به مسئله نگاه می کنیم و به هیچ عنوان قصد نداریم با دید سیاسی و حزبی و جناحی قضیه را بررسی کنیم ، چون پیشنهادی که می خواهیم مطرح کنیم ، نیاز به پشتیبانی همه ی ایرانیان دارد تا به نتیجه ی دلخواه برسد. اما اگر شما به کارهایی که ریاست اتاق بازرگانی انجام داده و می دهد نگاه کنید و یا این که ببینید رییس گروه بازرگانی ایران و چین چه کسی است؟ و چه قدرتی دارد؟ و چه نفوذی در میدان سیاست و نظام دارد ( نفوذش از رییس جمهور و رییس قوه قضاییه و ریاست مجلس و ... بیشتر است. حتا بالاترین مقام نظام هم نمی تواند برخلاف میل او کاری انجام دهد. در این جا به دلایل آن کاری نداریم ) . حتی سهام چند بانک بزرگ را در چین خریداری کرده است و ... ( در این مورد می توانید تحقیق کنید. چندی پیش روزنامه های پر تیراژ ایران هم در این باره نوشتند ).
درباره ی دلایل این که چرا کالاهای چینی ( آن هم از بدترین نوع و با پایین ترین کیفیت ) و اثرات فاجعه باری که بر اقتصاد و آینده ی کشور می گزارد در آینده باز هم خواهیم نوشت . اما در این جا می خواهیم پیشنهاد خود را مطرح کنیم . هرچند ممکن است با این پیشنهاد از طرف افراد و گروه ها و شرکت هایی که منافع شان به خطر می افتد، تهدید شویم و یا وبلاگ مسدود شود و ... اما این کار را تا رسیدن به هدف مان ادامه خواهیم داد. امیدواریم شما هم میهنان عزیز و گرامی از این حرکت پشتیبانی کنید.

تحریم کالا های چینی
دوستانی که وبلاگ دارند ، در وبلاگ خود این مسئله را تبلیغ کنند و کسانی که سایت دارند در سایت خود بگذارند و هر روز آن را به روز (آپ دیت) کنند ، تا به حرکتی فراگیر تبدیل شود . از همین فردا خرید و فروش اجناس و کالا های چینی را تحریم کنید و به هیچ عنوان جنس چینی خریداری نکنید ، بازرگانان و فروشندگان ایرانی وقتی ببینند جنس چینی فروش نمی رود و مردم آن را خریداری نمی کنند ، دیگر اجناس چینی نمی آورند و مجبور می شوند اجناسی با کیفیت بهتر و بالاتر برای فروش عرضه کنند. دولت چین هم زمانی که ببیند این حرکت جدی است و بازار خود را در ایران ( که بسیار برایش مهم است ، چون جمعیت ایران برابر با جمعیت تمام کشورهای عربی خلیج فارس است ) از دست داده است ، خواه نا خواه روش و رویه ی خود را تغییر می دهد.
دوستان سبز و توجه کنند ، سلاح ها و خودروهای ضد شورش که در سال گذشته توسط نیروهای نظامی و انتظامی بر علیه مردم و جوانان استفاده شد همگی ساخت چین بودند ( البته برخی از اسلحه ها و ادوات به کار رفته روسی بودند ) و تنها به منظور سرکوب مردم و مقابله با تظاهرات خیابانی ساخته شده اند و به هیچ عنوان سلاح جنگی نیستند و کاربرد آنها فقط همین مورد است. پس چین از سرکوب مردم ایران و کشتار جوانان به طور مستقیم حمایت کرده و می کند و حتا در ظاهر هم کشتار مردم را محکوم نکرد ، دست کم روسیه در ظاهر این کار را کرد.
از آن طرف هم زمانی که از آمریکا امتیاز می گیرد ، در شورای امنیت به ضرر جمهوری اسلامی رأی می دهد.
این مطلب ادامه دارد ، ادامه آن را در روزهای آینده در همین وبلاگ یا در وبلاگ های مرتبط می توانید دنبال کنید.
پس از هم میهنان گرامی و دوستان عزیز و همه ی ایرانیان خواهش می کنیم و تقاضا می کنیم از این پیشنهاد پشتیبانی کنند. این طرح نیاز به برنامه ریزی بیشتر و دقیق تر دارد . این تنها یک پیشنهاد است که امیدواریم مورد توجه قرار گرفته و دوستان ما را یاری کنند و پیشنهاد ها و نظرات خود را برای ما بفرستند ، تا در اینجا مطرح کرده و و به راه حل مطلوب برسیم.
تا نوشتار بعدی بدرود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر